Haber

İstanbul’da sahur ne zaman? 12 Nisan Çarşamba İstanbul’da sahur saat kaçta biter?

İstanbul İstanbul’da 12 Nisan Çarşamba günü sahur saati ne zaman biter ve sahur saat kaçta biter, Ramazan ayının başlamasıyla birlikte sıkça sorulmaya başlandı. Sahur saatini bekleyen vatandaşların merak ettiği konu için detayları masaya yatırdık. Peki, İstanbul sahur zamanı ne zaman? 12 Nisan Çarşamba İstanbul’da sahur saat kaçta biter?

SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN BIRAKILMIŞTIR?

Sözlükte “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesiyle aynı kökten gelen sahur (sehur, suhur), oruca hazırlık olarak şafaktan önce yenen yemeği ifade eder. Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının ortaklaşa verdiği bilgiler dikkate alındığında, oruç yasaklarının başlangıçta geceden başlamasına rağmen, Bakara süresinin 187. ayetinin sabaha kadar uzaması, sahura izin veren başlıca meşruiyet delilinin Hz. Bu âyet-i kerimede, “Siyah iplik, beyaz iplikten sizin için ayırt edilinceye kadar, sabahtan itibaren sizin için ayırt edilebilir hale gelinceye kadar. “Yiyebildiğiniz kadar için” anlamına gelen ve sahura kalkmanın dinen teşvik edildiğini gösteren hadis-i şerifler anlatılmaktadır. oruçlunun sahur yemesinin mendub olduğu konusunda İslam âlimleri ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).

“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmektedir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Mendub ve müstehab, fıkıh ahlâkındaki geniş mânâları ile nisbetlidir.Bazı hadislerde geçtiği gibi (İbn Mace, “ıyâm”, 22), sahurun ​​amacının bedene yiyecek sağlamak olduğu açık olmakla birlikte, Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl amacı Hz.

Sahurun ​​Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesai, “?ıyâm” , 27; Tirmizi, “Şavm”, 17) açıklanırken, bu durumun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağlanan bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın mana olacağı ifade edilmektedir. bu nimete şükretmek. Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın ve namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadisle çelişiyor gibi görünse de -muhtemelen ilk hadisin genel kabul görmesi nedeniyle- rivayetinde sorunlar vardır. ikincisi – söz konusu işlerde onları uzlaştırmaya odaklanmazlar. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yorumundan (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, daha önceki ilahi dinlerde sahur yapılırken, ikinci hadisin Hz. İlahi dinlerdeki karar, orijinal şekliyle. Buna göre birinci hadis-i şerifte, Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurda rahmet bulunduğuna dair hadis-i şeriften hareketle sahurun ​​faydalarını anlatırken ortaya koyduğu görüş bu yorumu destekler niteliktedir: Sahur yemeği ile birlikte bir yandan vücudun oruca dayanmasını sağlayacak kuvvet de artar. diğer taraftan insanların dini zorlaştırma ve dinin farzlarında değişiklik yapma çabaları da engellenmiş olur. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber Efendimiz, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu sözde Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerine dair bir işaret vardır. Tavırlarıyla alışılmışın dışında davranmaları, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manalarını uzlaştırmak için, Allah Resûlü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.

Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. Peygamber Efendimiz, İbn Ümmü Maktum’un okuduğu sabah namazından önce Bilal-i Habeşistan’ın teheccüd namazına veya oruç tutmak için sahura kalkacakları uyandırmak için ezana engel olmadığını bildiren hadisi şerifte rivayet etmiştir (Buhari, “Avm”). “, 17; Ebu Davud, “Şavm”, 18) sahura kalkmayı teşvik etmenin yanı sıra sahuru mümkün olduğu kadar geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahurdan (elli âyet kadar okunabilen bir süre) sonra uzun bir aradan sonra sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, ” ?avm”, 20, “Taheccüd”). “, 8; Müslim, “ıyâm”, 47; Nesâî, “ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri değerlendiren fakihler, sahurun ​​son vakte kadar bırakılmasının müstehab olduğu kanaatine varmışlardır. bu karar imsak vakti ile sınırlıdır; vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, yemek ve içmek mekruh olur (bu konuda karşılaşılabilecek bazı durumların hükümleri için bkz. İMSAK; ORUÇ) Fakihlerin çoğuna göre -oruç tutmamaya niyet yoksa- sahur yemeği oruca niyet yerine geçer, Şafii mezhebinde sahura kalkmak niyet yerine geçmez.

12 Nisan Çarşamba İSTANBUL SAHUR SAAT KAÇTA?

12 Nisan Çarşamba İSTANBUL sahur saati: 04:15

haber-patnos.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu