Haber

Çin’de Çevrimiçi Perakende Satışlar İlk Çeyrekte Daha Hızlı Arttı

PEKİN, 22 Nisan (Xinhua) — Çin’deki çevrimiçi perakende pazarı yılın ilk çeyreğinde güçlü bir büyüme kaydetti.

Çin Ticaret Bakanlığı’nın Cuma günü yaptığı açıklamaya göre, söz konusu dönemde bakanlık tarafından izlenen 18 mal kategorisinden altısı çift haneli büyüme bildirdi.

Özellikle altın, gümüş ve mücevherat satışları geçen yılın aynı dönemine göre %28,1, bağlantı cihazları satışları ise %18,5 arttı.

Ülkede aracı ve seyahat kaynaklı tüketim bu dönemde güçlenerek toparlandı. Verilere göre, 2022 yılının aynı dönemine göre online turizm çalışmaları ve bilet satışları yüzde 115,8, online yemek hizmeti satışları ise yüzde 17,1 arttı.

Yılın ilk üç ayında yeni iş biçimleri ve e-ticaret modellerinde büyük bir artış yaşandı. Bakanlığın izlediği değerli e-ticaret platformlarında canlı yayınlanan program sayısı 43 milyonu geçerken, 360 milyardan fazla izlenen programlarda 34 milyondan fazla eser satıldı.

Önceki verilere göre Çin’de online perakende satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,6 artarak 3,29 trilyon yuan’a (yaklaşık 478,53 milyar ABD doları) ulaştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu